Potrzebne wskazówki, jak ulepszyć swoje pozycjonowanie pod kątem SEO - zacznij od strony internetowej swojego sklepuKupujący online stają się coraz bardziej wybredni w kwestii tego, gdzie chcą wydać swoje pieniądze, a to spowodowało wiele tarć dla marek e-commerce. Doprowadziło to również do wzrostu zapotrzebowania na rozwiązania z zakresu jakie daje pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Oto dlaczego: Kiedy klient sklepu internetowego po raz pierwszy odwiedza Twoją witrynę, ocenia ją na podstawie jej wyglądu i zawartości - nie tylko jej funkcjonalności czy użyteczności, ale tego, czy Twoja witryna sprawi, że poczuje chęć ponownego zakupu u Ciebie. Jeśli nie jesteś przekonany, że potrzebujesz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dla swojego sklepu eCommerce, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu o znaczeniu SEO w eCommerce.

Ludzie nie kupują na stronach, których nie mogą znaleźć

Internet jest ogromny i rośnie z każdym dniem, ale jest to również jego największa słabość. Kiedy przeciętny człowiek szuka czegoś w sieci, zazwyczaj wpisuje do wyszukiwarki odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli nie znajdzie Twojej strony w kilku pierwszych wynikach, po prostu przejdzie dalej i zrobi zakupy u jednego z Twoich konkurentów. Dlatego właśnie 80% sprzedaży w handlu elektronicznym pochodzi z wyszukiwarek.

SEO jest w gruncie rzeczy dość proste

SEO to kombinacja czynników, które po zoptymalizowaniu pomagają Twojej witrynie osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć ruch na stronie. Czynniki SEO obejmują zawartość witryny, jej wygląd, linki i wiele innych. Prawda jest taka, że SEO to bardzo techniczna dziedzina, ale nie musi być skomplikowana. W rzeczywistości wiele sklepów internetowych może skorzystać z odrobiny magii SEO i w rezultacie uzyskać lepsze wyniki. Nie musisz zatrudniać zespołu marketingowców, musisz tylko wiedzieć, od czego zacząć.

Najpierw zacznij od swojej strony internetowej

Jeśli chcesz zwiększyć swoje pozycje w rankingach SEO, musisz zacząć od optymalizacji zawartości swojej strony eCommerce. Oznacza to, że każda strona w witrynie powinna odnosić się do Twoich produktów, z naciskiem na informacje, które będą pomocne dla Twoich klientów. Strona główna jest najważniejszą stroną w witrynie i powinna zawierać co najmniej jeden produkt, nazwę i logo marki oraz krótki opis działalności. Pozostałe strony produktów również powinny być zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, zawierać zdjęcia, szczegóły produktów i inne informacje. Jeśli chcesz być jeszcze bardziej szczegółowy, możesz zoptymalizować opis produktu dla każdej strony katalogu produktów.

Treść jest kluczem do sukcesu SEO

Celem SEO jest osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale to nie jest łatwe. Google chce widzieć stronę wysokiej jakości, z odpowiednią i użyteczną treścią, która jest atrakcyjna dla użytkownika - i jest całkiem dobry w wykrywaniu, kiedy coś nie jest prawdziwe. Jak więc obejść ten problem? Musisz pisać treści, które są istotne dla Twoich klientów i zawierają słowa kluczowe, których Twój rynek docelowy użyłby, szukając Twoich produktów. To często bywa wyzwaniem, ale można nad tym regularnie pracować.